Blåturen går til….

lør, 25 mar - KL. 19:51

GDANSK! Av en gruppe på 12 var det én som hadde styringen over hvor vi skulle reise og som hadde tatt seg av alle bestillinger, og da vi møtte opp på flyplassen i går kveld, fikk vi en hjemmesnekret brosjyre over destinasjonen – Gdansk, Polen! Et reisemål som var ukjent for de aller fleste av oss, og desto mer spennende!! Reiseleder hadde klart å ordne superfint spa-hotell for oss, og her skal vi bo til mandag 🙂 I dag har vi vært tidenes turistgjeng og tuslet rundt i Gdansk, og nå har jeg nettopp dusjet etter en tur i hotellets spa!! Så yes, jeg koser meg gløgg, altså 😀

Internett funker ikke sånn kjempebra, og jeg har heller ikke lyst til å bruke tid av ferien med svigers til å vente på bildeopplastning, så det blir ikke så mange bilder fra dagen i dag 🙂 En ting er i hvert fall sikkert – jeg føler meg SÅ heldig som har en så kul svigerfamilie som steller istand slike reiser og som virkelig har tatt meg imot med vidåpne armer! Kjempefin gjeng å dra på tur med 😀


Nå må jeg gjøre meg klar for kveldens middag! Jeg håper dere har en strååålende helg, venner <3

DONE

fre, 24 mar - KL. 08:05

Da var walk-in-kroken ferdiiiig! Er den ikke fin? Når man ikke har barn er det jo helt innafor å bruke rom nr 2 til klesskap synes jeg 🙂 Jeg føler jeg har blitt god på å male, altså! Malte hele leiligheten min da jeg flyttet inn i den i 2015, malte hele overetasjen i denne leiligheten her for et år siden, og nå er endelig dette rommet unnagjort. Maling gjør sååå mye med et rom! Det blir bredere mellom veggene, høyere under taket, og mye mer personlig på veldig kort tid. I tillegg har vi nå lagt lister i hele rommet, noe som også hjelper betydelig 🙂 Jeg er superfornøyd!! For de som skulle lure: fargen på veggen heter Deco Blue, og den vi har på kjøkkenet heter Balanse. Fått mange mails om den der 😛

Før:

Etter:

I tillegg til litt ommøblering har vi kvittet oss med et helt skap!! Jeg har gitt bort veldig mange poser med klær, noe jeg forteller mer om neste uke 🙂 Nå er det nemlig noe helt annet som står for tur; en storbyferie!! Reiser etter skoledagen er ferdig, og da blir det velfortjent ferie i helgen ❤ Vi vet jo enda ikke hvor vi skal, men det finner vi ut av etterpå! Until then: god fredag morgen alle sammen! Straks helg!!

ENDELIG

tor, 23 mar - KL. 10:59

Innlegg i samarbeid med EFI

Ah, fy søren – nå har vi pusset opp i 5 dager og rommet er endelig ferdig! Det betyr at jeg kan senke skuldrene, begynne å pakke til helgens weekendtur, og ikke minst; gå ut av huleboermodus. Når jeg pusser opp orker jeg ikke være forfengelig ett sekund, og det betyr at jeg har hatt fett hår og brukt svette malingsklær fem dager i strekk. Så jeg har rett og slett gledet meg så innmari til å bli ferdig og kunne sette av litt tid til egenpleie! 🙂 Og jeg må si at å komme ut av dusjen i dag med nybarberte legger og smøre meg inn med bodylotion – det føltes helt amazing.

Hydro Silk er min absolutte favoritthøvel. Den danker greit ut alle andre jeg har prøvd, for den oppfyller alt jeg trenger ved barbering! Den er skånsom mot huden på grunn av sitt innebygde fuktighetsgivende serum, den er lett å rense under bruk og etterlater huden siiilkemyk og deilig 🙂

Dagens fotolys fikk beina mine til å se sykt brune ut også!! Haha, me likey!

Den er nemlig utrooolig enkel å pakke med seg på reiser, også! Hvis du bestiller en gratis startpakke får du med 2 stk barberblader, og de er pakket inn på en måte som gjør de geniale å putte rett oppi toalettmappen 😀

Du kan prøve høvelen gratis ved å klikke den hjem til deg HER! Da betaler du bare 39kr for frakt, så mottar du en Hydro Silk-startpakke. Du blir registrert som abonnent, og hvis du ikke ønsker å fortsette på abonnementet er det bare å gi dem beskjed 🙂 Du finner mer om tilbudet på HER på nettsiden deres!

Jeg legger ut før-etter-bilder av rommet litt senere i dag!! Vi snakkes mer da ♥  Happy shaving! 😛

Siste dag med oppussing

ons, 22 mar - KL. 11:11

God onsdagsmorgen!

Da har vi endelig kommet til siste dag av oppussingen, og jeg gleder meg såå sjuuukt til å bli ferdig. Det er klær og skap i hele stua, malingsspann og teip overalt og vi har bestemt oss for å bli ferdige i dag! På fredag reiser jeg nemlig på helgetur med familien til T, så jeg har masse å glede meg til når dagen er omme 🙂 Vi vet ikke hvor vi skal – vi skal bare pakke for en storbyferie og møte opp på flyplassen til avtalt tid! Det er en såkalt «blåtur» – og den overraskelsen om hvor reisen går er helt utrolig spennende 😀 Jeg er heldig som har en så kul svigerfamilie ♥

Det er helt nydelig vårvær ute i dag – men jeg er innmari kald, så det måtte bli tykk ullgenser 🙂 Nå skal jeg straks på skolen, så håper jeg dere får en fin onsdag videre! Stooor suss til dere alle!

Visste du at…

tir, 21 mar - KL. 21:01

Hello!

Dere har kanskje lest bloggen min en stund, men det er alltid mer å lære om meg!! Haha, neida, men jeg synes selv det er artig å lese en slik «visste du at»-liste om andre folk, og begynte å liste opp noen finurlige fakta om meg selv. Here we go:

  • Jeg synes det er irriterende å dusje
  • Jeg gikk på en slags kvisemedisin i to år, fra jeg var 13-15
  • Jeg gleder meg skikkelig til å få barn.
  • Drømmehunderasen min er Dansk-Svensk-Gårdshund ♥

Hallo der ja<3<3

  • Da jeg var liten ville jeg bli musikalartist
  • Jeg gikk på to auditions, men fikk aldri noen rolle, så da gav jeg opp!
  • Jeg gikk på gitarkurs i 2-3 måneder
  • Samme med piano og ballett; klarte bare 2-3 måneder
  • Jeg sliter generelt litt med å bli fortalt hva jeg skal gjøre
  • Jeg klikker helt i vinkel under videoredigering hvis det er én liten ting som går galt
  • Jeg klikker enda mer hvis jeg taper i Yatzi (noe som har gått kraftig utover nære og kjære)
  • Jeg har helt sjukt konkurranseinstinkt
  • Jeg tenker på mat hele tiden. Rett etter et måltid starter jeg å planlegge det neste. Slitsomt, egentlig.
  • Jeg liker ikke blåskjell, og det er til tross for at jeg alltid får dem tilberedt veldig lekkert og «godt». Det er noe med den kviselignende poppende konsistensen.
  • Noe av det gøyeste jeg vet er å google opp forskjellige grønnsaker og sammenligne næringsinnhold.
  • Yoghurtnøtter er det beste jeg vet, oh my!! Savner den tiden jeg trodde det var skikkelig sunt!
  • Hver morgen vil jeg ha rosiner på grøten, men jeg liker bare de aller minste, så jeg sorterer vekk alle som blir for store…
  • Jeg ELSKER boller, men takler ikke rosinboller. De har ingenting i en bolle å gjøre.

Sorry for få bilder i dette innlegget, men jeg fant liksom ingenting som passet. Kunne lagt ved bilde av rosiner, men jeg tror dere skjønte poenget mitt uten en direkte illustrasjon, haha.

Her i huset er det fremdeles oppussing som gjelder! Så jeg må get back to work, vi snakkes mer i morgen ♥

Min treningsrutine

man, 20 mar - KL. 17:27

Helloo fresh monday people!

Dere kan kaaanskje dra en sammenheng mellom lørdagens innlegg og hvorfor jeg ikke fikk blogget i går? Hehe, vi malte, fuget og styrte absolutt hele dagen, med unntak av 1 times pizzalaging♥. Så i dag har jeg trengt litt tid på å komme meg, haha. Oppussing tar på – men rommet blir sååå fint!! Gleder meg til å ta «etter»-bildene og vise dere resultatet!

Men det eneste «fornuftige» jeg har fått gjort i dag, er å trene! Det er flere som har spurt meg hvordan oppkjøringen til Oslo Halvmaraton går, og jeg kan si at det absolutt går fremover 😀 Jeg har mellom 3-4 treningsøkter i uka, og følger et 30 ukers-treningsopplegg som jeg nå faktisk er halvveis i. Så med tanke på at Oslo Maraton ikke er før i september, så ligger jeg ganske greit an!

Jeg har fått mange spørsmål om hvordan jeg trener til en så lang distanse og hvordan min treningsrutine er, så jeg tenkte å lage et lite innlegg om det nå:

Jeg prøver å legge opp uken slik at jeg får løpt 3 ganger, og jeg løper som regel etter skolen eller midt i lunsj-tider. Jeg takler ikke å løpe på tom mage, så først må jeg ha en god og deilig frokost. 9 av 10 morgener blir det havregrøt, som holder meg mett i mange timer!

Så begynner jeg å forberede meg på treningen. Det innebærer omtrent to timer sånn her:

… Hvor jeg bare vurderer hva slags ork jeg skal drive å utsette meg for. Jeg titter ut av vinduet, ser an været, sjekker temperaturen, veier det mot hva jeg burde gjøre inne, og tar på meg treningstøy jeg tror vil gi meg riktig løpeklima. Denne prosessen tar som regel minst en time, og det er like håpløst hver gang, haha.

For jeg vet faktisk hva jeg skal trene hver økt på grunn av treningsopplegget jeg følger. Det fungerer slik:

  • 1 tempotrening:
    – 10 min oppvarming
    – 2 x 10 min tempoløping, 5 min lett jogging mellom hver. Løp hardt i fartsintervallene, rundt ditt beste 5-km-tempo.
    – 5 minutter nedvarming
    (antall minutter på fartsintervallene øker litt hver andre uke. Er man nybegynner starter man med bare ett 10-min fartsintervall)
  • 1 intervalløkt:
    – 10 min oppvarming
    – 6 x 400 meter hurtig løping, 2 minutter lett jogging mellom hvert intervall
    – 5 minutter lett jogging
    – 8 x 250 meter hurtig løping. 2 minutter lett jogging mellom hvert intervall
    – 5 minutter nedvarming
  • 1 langkjøring:
    – 5-10 minutter oppvarming
    – Alt fra 45-60 minutter jogging i moderat hastighet. Et jevnt tempo som føles behagelig.

Antallet minutter på øktene varierer, men prinsippet bak treningsuken er alltid likt. Hvis jeg ikke rekker igjennom alle i løpet av en uke, flytter jeg bare på dem. Poenget er også å få øktene til en viss lengde, ettersom jeg mot slutten skal klare å holde koken i hele 2 timer. Derfor er det mye «lett jogging» mellom intervallene, og oppvarming og nedvarming er en viktig del av økten. Det er sånt jeg alltid har droppet – men det gir jo faktisk resultater det óg!

Så etter jeg hadde grudd meg, vurdert og revurdert i ca. 2 timer etter frokost, ble det langkjøring på meg i dag. Bakken var relativt tørr, og jeg er veldig glad i å løpe ute. Fint å få gjort noe nyttig ut av en grå mandag!

Grunnen til at jeg meldte meg på halvmaraton, var først og fremst for å ha et mål å trene mot, men også fordi det er en dødskul utfordring jeg VET jeg skal klare. Jeg tror mange av kilometerne er psykisk – men jeg har lyst til å trene godt opp mot løpet slik at jeg 1) ikke skader meg, og 2) kanskje har muligheten til å få en fin opplevelse! I tillegg deler jeg treningsopplegg med faren min, og det gir et lite ekstra spark i rumpa det óg, haha!

I tillegg har jeg nå en sunn innstilling til treningen. Jeg trener 3 ganger i uken fordi det gjør meg sprekere, og fordi det er dritlurt for hjerte, kropp og sjel. Jeg bruker det også for å få en mental boost. De gangene jeg føler meg «stuck» eller nedfor, hjelper det faktisk skikkelig å ta en joggetur. Problemet er at instinktene mine strider imot selve treningen hver-eneste-gang, haha. Dørstokkmila føles alltid like tung, men man angrer jo aldri når man først kommer seg ut!

Men nå kommer straks typen hjem, og da vet jeg hva som venter…. Enda mer oppussing. Æææh. Jaja, fint blir’e! Godt å være to om det!

Håper jeg svarte nogenlunde på det dere har lurt på om treningen! Bare å spørre om dere lurer på noe mer 🙂 God mandag videre!