It’s official

søn, 5 feb - KL. 18:46

Da er det gjort. Navn og adresse er plottet inn, summen er betalt, og t-skjorte som bevis på deltakelsen er med i bestillingen. Jeg har meldt meg på halvmaraton i Oslo Maraton 2017!! Da gjelder det bare å holde seg skadefri frem til det, haha. Tanken på halvmaraton er bare så ufattelig spennende og motiverende! Jeg gjør jo dette utelukkende for meg selv, fordi jeg ønsker å utfordre meg og kjenne at kroppen er i stand til å gjøre fantastiske ting. I tillegg trenger jeg et mål på treningsfronten. For jeg må innrømme at jeg eeegentlig ikke så glad i å trene… Men jeg vet hvor sinnsykt lurt det er for kroppen og hvor sinnsykt godt det kjennes ut etterpå!

Jeg planla egentlig å ta økten ute i dag ettersom det endelig har kommet nydelig og forlysende snø, men det er litt dårlig kombo med glatte joggesko. Derfor ble det Elixia på meg, men følelsen etterpå var like god!

Hvis noen skulle lure hva slags treningsopplegg jeg følger, så går det som regel slik:

  • En tempotrening – oppvarming, deretter ett eller to litt lengre intervalldrag (løper hardt i 10 eller 15 minutter) – nedvarming.
  • En intervalløkt – varierer mellom pyramideløping (5,4,3,2,1), 400-meter x 8, der jeg har 1-2 minutter lett løping i mellom intervallene
  • Langdistanse – oppvarming i 10 min, så moderat løping i 40-50 minutter

Jeg har fått et slikt treningsopplegg via papsen (som så sprekt også skal være med på halvmaraton), og opplegget blir litt og litt tøffere for hver uke. Det går over hele 30 uker, så jeg har en lang vei igjen til at 21-kilometer føles greit! Men jeg liker å dra på treningssenteret og faktisk vite bestemt hva jeg skal gjøre. Så kommer jeg i litt og litt bedre form, og det er også ganske motiverende 🙂

Nå har jeg og typen bestilt suuushiii, så da er uken helt komplett! Jeg håper dere har hatt en nydelig søndag, fininger. Vi prates mer i morgen ♥

  • silje

    er det mulighet for at du deler det programmet? er veldig interessert i å løpe halvmaraton selv, men i 2018!